středa 13. dubna 2016

8 měsíců... aneb zábava začala :-)

Ostuda... vůbec nestíhám psát :-(. Každý den si připomínám, že už konečně musím něco napsat. Vždycky jsem si říkala, že není možné, že si všechny matky stěžují, že nic nestíhají. A už je to tady. Nestíhám :-). Respektive stíhám věci kolem dítěte a ty nejdůležitější věci doma, jinak všechno ostatní jde stranou. A když už náhodou mám třeba hlídání, tak jdu cvičit nebo něco oběhat či zařídit, nakoupit nebo jdu prostě spát. 

Sama se divím, kde beru energii, když v noci vstávám v průměru 3x až 4x na kojení. Ano, je to horší než když se narodil, to jedl v noci 1x, případně 2x. A teď buď má prostě víc hlad, protože ve dne se nezastaví a furt je v pohybu nebo je to prostě mámin mazel a chce se víc tulit. Přísavka jedna :-). Ale jí hodně, to je fakt, přes den baští ukázkově, většinou si ještě pořádným řevem vyžádá přídavek. Dopoledne má ovoce nebo přesnídávku, k obědu maso se zeleninou, k odpolední svačině jogurt (někdy samotný, někdy s ovocem). Poslední týden už dávám i snídani, buď kaši nebo chleba. Ale večer s jídlem trochu bojujeme. Přestal chtít kaši, sní ji jen občas, někdy pár lžiček, někdy čtvrt litru. Nevím, čím to je. Možná únavou za celý den, možná už mu to nechutná. Zkusila jsem kaše různé, krupicovou, ovesnou, rýžovou, bramborovou, s přidaným ovocem či přesnídávkou (to ještě vezme na milost), ale je to všechno stejné, nechce to. Tak jsme poslední dobou zkusili k večeři chleba s lučinou a párkrát už i se šunkou. To má zatím celkem úspěch. Dokonce to párkrát zajedl i tou kaší. Ale někdy nechce vůbec nic, jen se mi sápe pod tričko a chce mlíčko. To je vůbec vtipné, poslední týden se mi po večerech a ráno neustále dívá do výstřihu a sápe se po prsou. Asi kontroluje, jestli tam jsou a jestli mu je někdo nevzal :-). Přes den si na mlíčko ani nevzpomene, to má raději jinou mňamku, ale večer a v noci si to zřejmě vynahrazuje. V noci se občas budí s pláčem, podle mě bezdůvodným. Možná trénuje lezení nebo se mu ukládají zážitky z předešlého dne. Brečí tak třeba hodinu a nic na to nezabírá. Občas ani to prso nezabere...

Vašík má novou židličku... zatím ji jen občas testujeme.
A takhle si pochutnává na chlebu s lučinou :-)

Minulý týden jsme byli u doktorky na 8-mi měsíční prohlídce. Vašík váží 8,6 kg a měří 77 cm. Za 2 měsíce přibral pouze 390 g. Paní doktorce se to moc nezdálo, říkala, že to je málo. Když ho pak ale viděla, jaké je to šídlo a jak se ani na vteřinu nezastaví, řekla, že se ani nediví, že má obrovský výdej. Řeknu vám, že z téhle kontroly jsem odcházela zpocená až na zadku a už teď se děsím té další. Udržet ho na pultíku asi tak 50x50 cm bylo téměř nemožné. Málem 2x spadl dolů, neustále se přetáčel na břicho, takže než jsem ho oblíkla, tak ze mě vážně lilo.

Jinak jsme teď skoro 3 týdny sami. Taťka nám odjel s partou kámošů cestovat do Vietnamu. Zvládáme to, ale musím říct, že únava se hromadí. Ono se to nezdá, ale i ta malá pomoc, když je táta večer doma a třeba ho na chvíli zabaví, abych se já mohla v klidu najíst nebo osprchovat, je fajn. Nebo když mám podporu a mám se s kým poradit. Takhle si se vším musím poradit sama. A vstávat 4x za noc (to počítám jen jídlo a ne občasné přetočení z břicha na záda, když to nezvládne sám nebo podání dudlíku), být nevyspalá, chodit 2x denně na procházky, protože on doma prostě spát nebude, abych si mohla zdřímnout s ním, pak zajít do fitka, abych na sobě pracovala, zařídit co je potřeba... ono se to nezdá, ale nasčítá se to. Nestěžuju si, pořád mi přijde, že je to dobré a že pořád docela dobře funguju. Například včera jsem se rozmýšlela, jestli jít do fitka, protože jsem byla jak přejetá parním válcem. A dobře jsem udělala, že jsem šla, užila jsem si to. Na hodinu jsem vypnula a soustředila se jen sama na sebe. Byla to jiná únava, taková příjemná a po sprše mi bylo naprosto úžasně. Dobila jsem baterky a zase se těšila domů na prcka, který mě přivítal sice s úsměvem, ale pak hned zahájil svoji standardní večerní mrzutost. 

Loučení, když taťka odjížděl na expedici do Vietnamu...

Co už Vašík umí

- Péruje na čtyřech, už asi měsíc.

První pokusy o pérování...

- Válí sudy na obě strany.
- Zhruba 2 týdny leze - ne tedy v pravém slova smyslu, ale má svůj osobitý styl a dělá úžasnou píďalku. Dostane se už tam, kam chce, přeleze celou místnost a nejraději se pouští tam, kam nesmí. Nedávno na sebe shodil sušák s prádlem. Naštěstí se mu nic nestalo, jen se lekl. Neodradilo ho to a další den se tam vypravil znovu. Také rád leze ke kabelům a zásuvkám. Ano, zábava nám právě začala :-).
- Na čtyřech se opírá jen o jednu ruku a druhou objevuje všechny věci kolem.
- Všechno okusuje. Nejen hračky a kousátka, ale třeba nohu od stolu, od židle nebo od křesla, také postýlku.

Venouš zakousnutý do křesla :-)

- Baví ho hrací hračky. To je jediné, co ho zabaví na pár minut a já si můžu v klidu třeba sundat prádlo ze sušáku. Kromě těchto hraček ho zabaví na dalších pár minut ještě televize, ale to je stará známá věc.
- Rád skáče někomu na klíně. Když si ho chci pochovat, tak jak zjistí, že má "půdu" pod nohama, začne dělat "dřepy" a odrážet se, stoupat si a skákat. Děsně se u toho řehtá a vříská :-). 
- Snaží se si sedat. Jde z boku do šikmého sedu, je tak na půl cesty a ne a ne si přehmátnout tu ručičku, aby se posadil úplně. Včera si ale sednul tak, že si na čtyřech přitáhnul kolena pod břicho až tolik, že si sedl na paty a přepadnul z nich do překážkového sedu. Podíval se na mě, jako že "mámo, co teď?" a pak spadnul zase do lehu. Za chvíli na to ale určitě přijde.
- Umí udělat "pa pa pa", tedy jen mává ručičkou, ale neříká to.
- Neříká zatím nic, kromě různých zvuků, zatím žádné slabiky, žádné "ma-ma", "ta-ta", ani "ba-ba". A to se ho už 14 dní snažím naučit "ta-ta", aby tak přivítal tátu, až se vrátí. 

Takže to jsou asi tak novinky za poslední dny. Kdybyste měl někdo radu, co dávat za jídlo k večeři, budu ráda. A jak se zbavit tak častého nočního kojení, budu za rady ještě vděčnější...

Tenhle úsměv je lék na veškerou moji únavu :-)

Mám v hlavě ještě minimálně další 3 články, tak snad se mi je podaří někdy napsat...

Mějte se krásně a užívejte si jaro ;-).

13 komentářů:

  1. A jak usíná večer? Nevím, jestli jsi četla článek u mě, ale nám na noční buzení pomohlo odlifrovat Olivera do samostatného pokoje (když s ním spím v ložnici, tak se častěji budí) a naučit ho usínat úplně samotného. Už 14 dní se neprobudil ani jednou (nechápu, jednu noc se vzbudil 5x a pak najednou prospal všechno a vzbudil se až v osm ráno, jediná změna právě bylo to uspávání a samostatné spaní).

    Jinak večer jsme taky hrozně mrzutí (všichni, protože je mrzutý i Olík) a taky moc nejí. Myslím, že to bude zubama. Ale já všechno v tomhle věku přisuzuju zubům, ty potvory snad nikdy nedaj pokoj :D

    A Vašík je krásný dítě, je hrozně maličkatej a roztomilej, proti tomu našemu - a tak krásně štíhlej. Hlavně už je to velkej kluk, ne žádný miminko :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Večer mi většinou usíná u prsa. Občas se povede ho položit pak do postýlky, že se nevzbudí, nebo se vzbudí a pak začne řádit. Dneska jsem ho po dlouhé době dala do postýlky naprosto bdělého, protože u prsa neusnul. Nejdřív tam lumpačil, pak to přešlo v řev, protože se asi přetáhnul. Po skoro půl hodinovém řevu tam usnul. Do samostatného pokoje ho dát nemůžeme, protože nemáme kam :-(.
      Taky jsem si myslela, že za všechno můžou zuby, ale asi to tak není. Nevím. Včera snědl večer kaši a dneska celý krajíc chleba s lučinou a s šunkou. A jestli budu zase kojit 4x, tak už jsem fakt přesvědčená o tom, že to není o hladu...
      Jinak díky, že je maličkatý bych zrovna neřekla, ale štíhlý je, to jo :-).

      Vymazat
  2. úplně tě chápu, taky nic nestíhám, ani blog. Malé je devět měsíců a začala spát celou noc nedávno, když jsem zařadila dezert po obědě.. ovocnou kapsičku apod. asi jí to jídlo nestačilo. A přestala jsem jí v noci podávat dudlíky. Vzbudí se, buď si ho sama najde nebo párkrát zakřičí, ale za chvilku usne. Jak jsem k ní vstávala a dudlík jí podávala, tak jsem jí tim možná spíš to spaní narušovala. Akorát po očku se zas budila jednou v noci, ale po týdnu to zase přestalo. Tak uvidím, jestli jí to vydrží. A kaší ho krmíš nebo dáváš do flašky? Naše malá pak kaší nechtěla krmit od nás, ale sama z flašky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si říkala, jestli nepřidám ještě něco, ale zatím máme teda standardní jídelníček snídaně - svačina - oběd - svačina - večeře - 2. večeře. Fakt je, že ty svačiny by asi zvládl větší, tam se mi zatím nestalo, že by měl dost, o vždycky dojde, ale nikdy nepřestane jíst proto, že by už nechtěl. Tak to by ale také mohl sníst třeba 2 přesnídávky nebo 2 banány nebo velký jogurt :-D.
      Kaší ho krmím lžičkou, flašku jsem nezkoušela...
      Dudlíky už podávám minimálně, už si je většinou je schopný najít sám.

      Vymazat
    2. doktorka říkala, že děti sami poznají, kdy mají dost, takže dávám dokud chce. Protože jak leze, tak si myslím, že té energie vydá opravdu dost. Oběd už jí byl právě taky málo, tak jsem zkusila dát ještě potom obědě trochu přesnídávky, kapsičku nebo ovoce. Taky žasnu kolik toho sní, ale je hubená. Takže si myslím, že jí nepřekrmuju, že fakt jen tu energii vydá, tak jí potřebuje doplnit. Já jsem si říkala, že jestli do 9m nebude spát celou noc, tak to začnu nějak řešit a asi to vycítila, tak raděj začala spát sama od sebe. Držim pěsti

      Vymazat
  3. Já koukám - hlavně čučím, jak Vašík krásně jí chleba! Teda jako jak tak čtu i u Mersmerize, že Olík baští hrozno, tak si připadám blbě, že ty moje cácory pořád jí jen stravu téměř perfektně rozmixovanou do hladka. Dneska jsem třeba jedla banán a koušela Aničce dát kousíček - a ona to okamžitě s odporem ve tváři vyplivla :( Asi bych jim měla víc nabízet třeba nějaké ty křupky, sušenky (ale dají se špatně sehnat nějaké bez cukru), nebo chlebovou kůrku.

    A taky koukám, že vám taťka odjel na takovou expedici. Jak to snášíš? Ani ne tak to, že musíš kolem Vašíka skákat sama, jako to, že se on odjel "bavit" a ty jsi doma s dítětem.
    Nezávidíš mu trošku? Mě by to asi strašlivě žralo... Čímž nechci k ničemu nabádat, ani šťourat, jen mě to překvapilo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chleba baští ukázkově, krásně kouše (spíš teda dásněma než těma 2 zubama), ale dávám mu kostičky do pusy já, jíst sám by chtěl, ale to se moc nenají, to si s tím spíš hraje a matlá to všude možně :-D. Co se týče banánu, je schopný ho sníst vcelku, prostě si ho ožužlává nebo ukusuje, ale to jsem zkusila jen jednou, když jsem ho právě jedla já a on se mi po něm sápal :-).
      Neboj, holky se to určitě naučí taky. Ale nevím, jestli je to křupkama nebo sušenkama, to já třeba nedávám vůbec. Občas dostane tu kůrku od chleba nebo třeba 1x za týden piškot...
      Že je taťka pryč snáším líp než jsem čekala. Kdybych tu byla sama, bylo by mi asi smutno mnohem víc. Takhle mám o zábavu postaráno a na stýskání není čas. A ani to vlastně neberu tak, že on odjel za zábavou a já jsem doma s dítětem. Jestli mu závidím nevím, asi ani ne, ale jediné, co mě mrzí je, že bude mít takový velký zážitek a nebude společný se mnou...

      Vymazat
    2. Holky, asi jsem sobec, ale já bych manžela snad "nepustila". Stýskalo by se mi a štvalo by mě to a záviděla bych mu, protože dítko jsme si pořídili spolu a to teď určuje naše možnosti. No, možná jsem omezenec, protože kamarádčin přítel taky takto cestuje, např. do Nepálu, ale mně to nepřipadá fér, spíš takový smutný.

      Vymazat
    3. Jani, ja to mam prave podobne, stvalo by mne to, tak jako mne obcas stve, ze on chodi do hospody (ale vim, ze kdybych chtela taky jit, tak neni problem a on by holky obstaral), nebo na ruzne akce jen pres vikend, aniz by ho trapilo, jak bude o holky postarano (to mne by asi trapilo, kdybych odjela byt jen na vikend)

      ale asi bych ho nemohla "nepustit", jsme dospeli a vzajemne si nic nezakazujeme apod. ale tusim, ze u vas je to podobne, proto jsi to asi taky napsala do uvozovek :) Ne ze bys ho nepustila, ale dala mu najevo, ze s tim nesouhlasis.

      Vymazat
    4. Ano, rozumíme si... :-) Jsme hodný holky. :-)))

      Vymazat
  4. Cau Bubli, zdravíme Vás s Elousem z domova, mám antibiotika na začínající zánět prsu, tak si užívám :-) Chtěla jsem se zeptat, jestli jste si nechali Vašíka někde profi fotit? Některé ty fotky jsou fakt moc pěkné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jani, teda zánět prsu, jo? Tak to mě mrzí, to musí být pěkná bolest :-(. Tak hlavně vydrž ;-).
      A díky, ale na žádném profi focení jsme nebyli, fotím si Vašíka sama... :-)

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat