pátek 17. června 2016

Opět na pohotovosti...

Ve čtvrtek před 14 dny jsem šla s Vašíkem na 10 měsíční prohlídku k doktorce. Asi 4 dny před tím se mu na zadečku, resp. na konečníku udělala taková boulička, která vypadala jako hemoroid. Ukázala jsem jí doktorce a řekla jsem jí, že Vašík má asi zácpu, že už několik dní má potíže se vykakat. Napsala nám žádanku na vyšetření na chirurgii, aby se mu na to někdo raději podíval. Objednala jsem nás na pondělí. Po telefonu mi paní doktorka z chirurgie poradila, abych Vašíkovi dávala Lactulosu a že by měl mnohem víc pít. Dosud pil tak 100 ml, max. 150 ml. A prý by měl vypít cca 100 - 120 ml na 1 kilo své váhy :-O. Jelikož má 10 kilo, tak je to minimálně litr. Takže jsme museli začít pracovat na tom, aby začal pít víc...

Odpoledne se probudil z odpoledního spánku, výjimečně jsme byli doma a nespal zrovna v kočárku. Dala jsem ho na nočník a hned začal tlačit a plakat. Hodně plakat. Bolestí. Bylo mi ho tak strašně líto, kdybych mohla, tlačila bych za něj. Asi po 10 minutách vytlačil malý tvrdý bobek, ale plakal pořád. Podívala jsem se, jestli ještě tlačí a celkem jsem se vyděsila, protože to vypadalo, jako by měl vytlačený konečník venku :-(. Rychle jsem přemýšlela, co dělat, jak mu pomoct. Byla jsem sama doma. Zavolala jsem té doktorce, ke které jsem nás objednala na pondělí a chtěla jsem, jestli by se na něj nemohla podívat ještě ten den. Bohužel už nebyla v práci. Řekla, ať jedeme do Motola na pohotovost. Počkala jsem, až to nejhorší Vašíka přejde a až se zklidní a přestane plakat. Dala jsem mu svačinu, zabalila nejnutnější věci, naložila ho do auta a jeli jsme. Manžel byl v práci, takže jel za námi rovnou do Motola. Přijeli jsme tam asi v 17:30 a strávili jsme v čekárně "příjemný" večer. Na řadu jsme se dostali asi po 20:00. Bála jsem se, jak to Vašík vydrží, jelikož je zvyklý mít po 18:30 kaši, pak se koupe a ve 20:00 nejpozději jde spát. Takhle dostal láhev se Sunarem a zvládl to dobře.

Doktorka ho vyšetřila, sáhla mu do zadečku a nepřipadalo jí, že by tam měl nějaký problém, že to tam měl volné. Hemoroid to nebyl, ale údajně nějaký zánět a trhlinka na konečníku. Doporučila mazat mu to mastičkou Factu a místo Rybilky mám používat Bepanthen. Mám mu dávat Lactulosu a MUSÍ prostě víc pít! Klidně prý ovocné mošty, cokoliv, ale musím do něj dostat tekutiny! A k obědu mu mám dávat polévky. Vašík to zvládnul statečně, dokonce doktorku i sestřičku obdařil několika úsměvy. Potom samozřejmě usnul v autě. Doma jsme ho vykoupali a spát šel kolem 22:00. Asi byl hodně unavený, protože díky tomu všemu spal celou noc!

Další dny se to už lepšilo, zadeček se hojil, Vašík začal dlabat polévku (jde mu to už dětskou polévkovou lžící), kakal snáz, i když krev z té trhlinky mu trošku tekla pořád. S pitím jsme bojovali, ale když jsme na farmářském trhu koupili jablečno-švestkový mošt, tak pít začal. Nejdřív 150 ml, pak 450 ml a nakonec se dostal až na 700 ml. Vodu ani čaj nechtěl, ale tohle mu evidentně chutná. I když je to sladké, tak nemám strach, protože on se ani na chvilku nezastaví, takže to všechno určitě spotřebuje :-).

Minulou středu jsme byli na kontrole v Motole. Doktorce se konečník celkem líbil, že to je o 100% lepší než minule a že se to hezky hojí. Mastičkou mu to mám mazat 3x denně ideálně 2-3 měsíce, Lactulosu mám dávat denně dlouhodobě, mám dohlížet hlavně na ten pitný režim a vždycky, než půjde kakat, mu mám zadeček promazat obyčejnou vazelínou, aby mu to šlo hladce. Dostali jsme pochvalu, že už Vašík v 10 měsících chodí na nočník a že to je dobře. Tak jsem byla hrdá, jak je šikovný :-).

Od toho minulého týdne je to čím dál tím lepší, asi jen 2x se stalo, že nekakal, jinak každý den. S pitím bojujeme pořád, těch 700 ml vypil, když bylo velké vedro, teď vypije tak max. 500 ml. No, aspoň to...

Už se na nočníku zase směje a řádí :-)

Teda ale řeknu vám, že je zácpa pěkný prevít. Sama na ní trpím, hemoroidy máme bohužel v rodině, ale vidět trpět takového drobečka, to mi zase rvalo srdce.

A říkám si, jestli mít dítě znamená, že budeme na pohotovosti pečení vaření... Upřímně doufám, že ne. Už mi to docela stačí!


4 komentáře:

  1. Chudák Vašík, snad máte už od pohotovostí pokoj! My vás s Eloušek každý den (skoro) vyhlížíme v parku a nic??? Hezký víkend :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jani, no, doufám, že už na pohotovost dlouho nepojedeme...
      A jak se máte vy? Chodíte na procházky nějak pravidelně ve stejný čas? Já chodím poslední dobou spíš odpoledne...

      Vymazat
    2. Snad ne... My teď byli na Moravě u příbuzných, tak máme trochu rozházený režim, snad se to srovná. Dneska jsem uspávala hodinu a půl. :-( Na Letnou chodíme dopoledne, spíš později, třeba až před polednem, jak kdy. :-)

      Vymazat
  2. Teda teda :( vy si užíváte... už bude jenom dobře! :)

    OdpovědětVymazat