pátek 10. dubna 2015

Babský recept na kašel

Už týden mě trápí nějaká viróza. Manžel přijel nemocný z hor a i když jsme spali odděleně, tak jsem se těm bacilům neubránila. Minulý týden ve čtvrtek mě začalo bolet v krku, tak jsem šla hned do lékárny, jestli mají něco, co na bolest v krku mohou i těhotné. Dali mi Septisan, ten se bez problémů může. Bohužel mi tedy ani za pár dní nepomohl. Pila jsem Vincentku a také jsem jí kloktala. Od soboty se přidal ucpaný nos, v neděli kašel. Bolest v krku zůstávala stejná. Ještě v úterý mi bylo pořád stejně a nic nepomáhalo. Rýma se nespustila do teď, hlavu mám ucpanou a už to vidím spíš dutiny...

Nicméně nejnepříjemnější byl ten kašel, to bylo až od průdušek a nejvíc mě trápilo, že se mi otřásá celé břicho a představila jsem si, jak to tam s prckem asi pěkně hází. V úterý jsem si vzpomněla na babský recept na cibuli s cukrem, kterou mi vždycky na kašel připravovala moje babička, když jsem byla malá. Šla jsem si to tedy rovnou nachystat. Nakrájíte cibuli na kolečka a skládáte jednotlivé vrstvy do hrnku. Každou vrstvu proložíte cukrem (krupicí). Já jsem to ještě vylepšila a do pár vrstev a nahoru jsem přidala lžičku medu, aby to bylo zdravější :-). A necháte chvíli odstát, aby to pustilo šťávu. Tu potom jíte po lžičkách každou chvíli.

Nakrájená cibule na kolečka, jednotlivé vrstvy proložené cukrem nebo medem...
Hrnek doporučuju přiklopit, aby to nebylo tolik cítit (ale stejně to úplně nepomůže)...
Bohužel, má to jednu nevýhodu... cibule pak smrdí po celém bytě :-). Když přišel manžel domů, podezíral mě, že tu schovávám nějakého zpoceného chlapa :-). Pak jsem mu ukázala, co to ve skutečnosti je a řekl, že teda dneska spím někde jinde, že tenhle smrad v ložnici nesnese. Nakonec mě nevyhnal, ale v průběhu noci několikrát větral. Celkem jsem se bavila nad tím, jak to přehání :-). Jinak musím říct, že ta šťáva, kterou cibule pustí, mi docela chutná a dávala jsem si v průběhu dne lžičku pokaždé, když jsem šla okolo. V noci také, když jsem šla na záchod. No a ve středu totéž ještě během dne. A už ten druhý den byl znát výsledek, už jsem byla skoro bez kašle. Nebo aspoň bez těch větších záchvatů, už si jenom občas trochu normálně zakašlu. A také mě přestalo bolet v krku. To nevím, jestli přešlo samo od sebe po tom týdnu nebo jestli tomu také pomohla cibule. Takže teď už zbývá jen se zbavit té nespuštěné rýmy, která mi sedí v dutinách... Neznáte někdo nějaký babský recept na rýmu?

Žádné komentáře:

Okomentovat