středa 14. května 2014

Děsivá menstruace

(Komu by vadily popisované detaily krvácení, doporučuji tento článek nečíst!)

V červnu mě zaskočila taková menstruace, na jakou jsem nebyla připravená. Protože jsem měla nepravidelný cyklus, dalo se to očekávat prakticky kdykoliv. Zrovna jsme ale odlétali na dovolenou do Řecka a nebyla bych to já, kdyby všechno proběhlo bez problémů a já bych si třeba mohla dopřát dovolenou bez komplikací. Takže jsem pochopitelně den před odletem začala menstruovat a v den odletu mi od rána bylo špatně. Měla jsem pocit, že omdlím, dělaly se mi mžitky před očima a bylo mi divně slabo. Chvíli mi bylo horko, chvíli ale dokonce i zima (venku bylo asi 30 stupňů). 

Odpoledne jsme jeli na letiště, odbavili se a 2 hodiny jsme měli čekat, než půjdeme do letadla. Bylo takové vedro, že jsem si říkala, jak strašně se (všude) potím. Když jsem šla na záchod, krev byla také úplně všude. Tampón jsem si měnila, když jsme odjížděli z domova, mohla to být maximálně hodina. Byla jsem vyděšená, bylo mi na omdlení a nevěděla jsem, co si v té kabince počnu... Nebyla jsem na to připravená a už vůbec ne vybavená. Dokud se vám nic takového nestane, nenapadne vás s sebou nosit třeba vložku, když je běžně nepoužíváte. Psala jsem sms manželovi, co se stalo a že kdybych dlouho nešla, ať pro mě časem přijde :-). Teď se tomu směju, ale tehdy mi do smíchu nebylo. Vlastně jsem spíš brečela. Za chvíli jsem se trochu vzpamatovala, osušila, co se dalo, vyměnila tampón, nandala si několik vrstev toaletního papíru do kalhotek a šla za manželem. Ptal se, jestli pojedeme domů nebo do nemocnice, asi taky nevěděl, co se děje. Říkala jsem, že ne, že to bude dobré, že pojedeme k moři. Ale spíš jsem si to namlouvala, vůbec jsem nevěděla, co se děje a proč se to děje, ale prostě jsem chtěla na dovolenou. Vyrazili jsme na letišti do Billy nakoupit větší tampóny a velké vložky, ale kalhotky tam neprodávali. Nikde je neprodávali. Na celém letišti je nikde neměli. Protože byl ještě čas, zkusila jsem zavolat tátovi, který bydlí letišti nejblíž.  Poprosila jsem ho, jestli by mi nemohl někde koupit a dovézt kalhotky, že jsem měla malou "nehodu". Bylo mi trapně, ale nic moc jiného se nedalo vymyslet. Dopadlo to dobře, táta to stihl a já se tak mohla převléknout do sucha. Z cesty jsem měla ale celkem strach. Každou půl hodinu jsem chodila na záchod, abych měla všechno pod kontrolou. Nakonec se už žádná další nehoda nekonala.

V noci jsme asi ještě po hodinové cestě autobusem z letiště dorazili do hotelu. Pokoj byl naprosto příšerný, ale to je zase jiný příběh, který sem nepatří. Neměla jsem sílu cokoliv řešit, vyčerpáním, slabostí a únavou jsem padla do postele a rozhodla se všechno nechat na ráno.

Během dopoledne jsme s delegátkou vyjednali lepší pokoj, šli k moři a měli před sebou týden úžasné dovolené. Nakonec jsme si ji opravdu báječně užili.

Bohužel takovouhle menstruaci mám od té doby pravidelně každý cyklus. První dva dny mám neskutečně silné křeče a současně druhý den krvácím tak silně, že mi nestačí tampón s vložkou dohromady. Nejsem schopná normálně fungovat a neobjedu se bez Algifenu. Nejradši jsem, když mi to vyjde na víkend, protože můžu být v klidu doma. Když to vyjde na pracovní den, přicházím tak buď o dny dovolené nebo se do té práce musím nějak doplazit a snažit se to vydržet...

Ale aspoň díky té nemilé zkušenosti z letiště už vím, co se mi může stát a od té doby nosím pro všechny případy neustále v kabelce náhradní kalhotky. Nikdy nevíte, co vás může potkat :-).

1 komentář:

  1. Ono to většinou člověka zastihne nepřipraveného. Nebo já to aspoň tak mám. Pomalu si říkám, že ty reklamy musí točit podle mě. Ale nosím teď v době, kdy TO tak nějak očekávám menstruační kalhotky, které to aspoň jakž takž zmírní. Ale stejně s tím poslední dobu bojuji. Hlavně taky s nepravidelným cyklem. :(

    OdpovědětVymazat