pondělí 5. května 2014

Křivá kostrč a cvičení

Naše fyzioterapeutka Eva ze cvičení Mojžíšové mi nabídla, abych se u ní zastavila na vyšetření. Tak jsem se tam v prosinci objednala. Kompletně mě prohlédla a řekla mi, co všechno je špatně, jak špatně chodím, jak se hrbím, jak mám ploché nohy, jak křivou mám páteř, kostrč a já nevím, co ještě dalšího.

Objednala mě k paní doktorce, která se přímo zabývá těmito ženskými problémy z ortopedického hlediska. Také mě vyšetřila a všechno potvrdila. Napsala mi 8 rehabilitačních cvičení a já jsem začala jednou týdně chodit k Evě na pravidelné individuální hodiny. Ze začátku to bylo hodně náročné, ale časem už byly vidět malé pokroky. Chodila jsem tam od ledna do března a pak jsem měla pokračovat ve cvičení sama doma.

Mohu jen doporučit Arthrocentrum spol. s r.o., MUDr. Rindovou. Je strašně moc milá, hodná, usměvavá, ochotná vám vše vysvětlit a pokaždé jsem od ní odcházela s lepší náladou a s novou nadějí.

Nepodceňujte to a nenechte se obalamutit od lékařů, kteří vás rovnou pošlou na umělé oplodnění. Pokud vám budou tvrdit, že jste v pořádku, ale otěhotnět se vám dlouho nedaří jen z nějakého záhadného důvodu, zkuste zajít na ortopedii. Paní doktorka mi říkala, že tam měla paní, která za sebou měla 6 neúspěšných pokusů a teprve pak se dozvěděla o tom, že existuje nějaké takové cvičení a že by mohla mít nějaký fyziologický problém. Jestli jí to nakonec pomohlo, už nevím, ale minimálně je cvičení a rehabilitace to nejmenší, co můžete zkusit, než podstoupíte umělé oplodnění.

Já jsem nikdy s kostrčí problém neměla, snad jen pouze to, že jsem ji jako malá měla párkrát naraženou, asi jako každý. Záda mě bolí poměrně často, hlavně v oblasti kříže, jelikož jsem docela vysoká. Ale nikdy mě nenapadlo, že by tam mohl být nějaký problém. Kostrč byla moc zahnutá dovnitř a údajně to mohou způsobovat třeba ploché nohy. Když špatně chodím, svaly kolem pánevního dna a v oblasti kříže se tomu mohou přizpůsobit a údajně mohou kostrč špatně táhnout tam, kam by neměly. Navíc se mi zřejmě do pánevního dna ještě promítá stres. Znáte to, když se řekne, že někdo má "strachy sevřené půlky", tak to je právě ono. Ne strachy, ale stresem. Někomu se stahuje krk a má křeče od lopatek po ramena, já mám stažené pánevní dno. Takže rovnou dvě věci, které mohou ovlivnit správnou polohu kostrče. Ta potom může ovlivňovat vnitřní orgány, jako např. to, že děloha nemusí být dostatečně relaxovaná a prostě se v ní nic neuchytí, ať děláte cokoliv, třeba se (doslova) stavíte na hlavu.

Po absolvování rehabilitace jsme na konci března jeli na hory a opět jsme doufali, že si odpočineme a přijdeme na jiné myšlenky, stejně jako před rokem. Na horách se nám to sice podařilo, ale po návratu domů se to u mě zase trochu zhoršilo.

Na začátku dubna jsem začala chodit na další cvičení, na HEAT. Pokaždé jsem se tam pořádně odreagovala, propotila co se dalo a nabrala spoustu energie. Postupně jsem se i začala cítit fyzicky lépe a přestávala jsem být celkově unavená. Bavilo mě to a měla jsem se na co těšit. Nesměla jsem ale polevovat ve cvičení Mojžíšové, což vyžadovalo vážně pevnou vůli. Musím se přiznat, že jsem to trochu zanedbala, když jsem přestala chodit na individuální cvičení. Jak jsem nad sebou neměla kontrolu, moje vůle na to nestačila :-(. A raději jsem šla na HEAT, z kterého jsem měla daleko lepší pocit.


Žádné komentáře:

Okomentovat