neděle 4. května 2014

Došlo i na chlapa

Po první ovulaci negativní těhotenský test. Další měsíc se opakovalo to samé. Ovulace proběhla, ale těhotenský test zase negativní. Třetí měsíc se lišil pouze tím, že jsme jeli na hory. Ovulace měla probíhat právě v tyto dny, což mohlo být dobré. Člověk je mimo, vypadne od zaběhlých stereotypů, přijde na jiné myšlenky, baví se, užívá si to. Bohužel ale těhotenský test zase nic neukázal a přišla menstruace.

Pan doktor se mě na další kontrole zeptal, jestli byl manžel na spermiogramu. Jak by asi mohl? Poslal ho tam snad někdo? Takže po 3 měsících, kdy do mě cpali hormony (které navíc způsobují rakovinu prsu) se teprve zamysleli nad tím, jestli náhodou nemůže být problém také v manželovi. Ano, dá se pochopit, že když u mě prokazatelně nefungují vaječníky a nemám ovulaci, předpokládají, že když mi ovulaci vyvolají, problém by mohl být vyřešen. Ale než k té léčbě přistoupí, mohli se přece ujistit, že na druhé straně je všechno v pořádku. Tenkrát mě to nenapadlo, teď už bych to věděla a žádost na vyšetření manžela bych si vyžádala předtím, než bych nějaké takové léky začala brát. Jenže byla jsem mladá, v tomhle směru absolutně nezkušená a z každé kontroly jsem odcházela v podstatě vyděšená. Tentokrát jsem tedy odcházela alespoň s žádankou do ISCARE na vyšetření manžela.

Díky bohu to manžel nesl statečně a s vyšetřením souhlasil. Musela jsem ho sice sama objednat a všechno tam domluvit, musela jsem tam s ním i jít. Nebojte, jsou tam připraveni na všechno a mají pochopení i pro to, když muž nechce jít do kabinky sám, ale chce vás tam mít s sebou. Pro výsledky jsem druhý den  samozřejmě musela také sama.

Výsledky nebyly nejlepší. Spermií bylo málo a byly líné :-(. Paní doktorka nám v podstatě rovnou doporučila umělé oplodnění (IVF). Když jsem to manželovi řekla a ukázala mu jeho výsledky, najednou se všechno změnilo. Dokud byl problém jen ve mě, bylo to v pořádku. Jak jsem již dříve psala, neviděl ve mě tu ženskou, která mu není schopná dát dítě. Byl nad věcí a to mi pomáhalo. Ale najednou, když byl problém i v něm, tak se s tím sám těžko vyrovnával. Já jsem ho uměla pochopit, já jsem si tím prošla před půl rokem. Ale on se s tím chtěl prát sám, nechtěl o tom dál mluvit, nechtěl, abych ho s tím otravovala. Mě samozřejmě tenhle jeho postoj hrozně mrzel a chtěla jsem o tom mluvit, chtěla jsem, aby mě objal a řekl, že to zvládneme, že to bude dobré. Ale místo toho šel do hospody a mě tu nechal samotnou se svými myšlenkami...

A tak jsem přemýšlela o tom, jak jsem se celou dobu bála, abych neotěhotněla, abych stihla dodělat školu a podobně. Zřejmě jsem zbytečně brala antikoncepci, přestože možná vůbec nebyla potřeba. Nebo je ten můj problém až důsledkem užívání antikoncepce? To nikdo neví. Doktor to zpětně zjistit nedokáže, příčinu se tedy asi nikdy nedozvím. Kdybych to tehdy bývala věděla, žádnou antikoncepci bych nebrala a kdybych náhodou otěhotněla, teď bych byla ráda, že mám dítě. Jenže to bych zase tenkrát nezjistila, že bych později to dítě mít nemohla...

Žádné komentáře:

Okomentovat