neděle 18. května 2014

Proces IVF odstartován

V polovině dubna jsme tedy šli s manželem na konzultaci do CAR u Apolináře. Byli jsme u paní doktorky Jirsové, která byla moc milá a všechno se nám snažila vysvětlit. Do ničeho nás netlačila a nijak na nás nespěchala. Snažila se nám dát čas, abychom si všechno důkladně promysleli a přišli klidně znovu. Řekli jsme, že máme všechno rozmyšlené a že jsme připraveni. Doktorka mi udělala ultrazvuk a prošla si moje předešlé lékařské zprávy. Vzhledem k mým polycystickým vaječníkům stanovila, že bude lepší jít na to opatrněji a že by zvolila tzv. dlouhý protokol. Objednala mě na konec dubna na první, tzv. vstupní injekci.

Dostali jsme nějaké pětistránkové "povídání", které jsme si měli doma přečíst. Do ceníků všech možných úkonů nám zatrhala ty, které by se týkaly nás, podepsala a dala to k podpisu i mně. Zároveň odeslala do zdravotní pojišťovny žádanku o souhlas s IVF.

29. dubna jsem šla pouze k sestřičce, která mi píchla Diphereline. Je to injekce do zadku, není se tedy čeho bát. Touto injekcí začíná ten dlouhý protokol, má za úkol nějak zpomalit cyklus, aby mohli celý proces dál řízeně stimulovat. Sestřička mi zároveň dala další papíry, 2x k podpisu souhlas s celkovou anestezií, žádanku pro obvodního lékaře, kde jsem si měla nechat udělat předoperační vyšetření a hlavně tzv. zelený papír. V tomto zeleném papíře jsou všechny vaše důležité záznamy. Ať už to, jaké léky vám kdy byly podány, kdy máte přijít na jakou kontrolu či zákrok, ale také si tam s příchodem menstruace vyplníte kalendář na měsíc a všechno si pak do toho budete vyplňovat na konkrétní dny. Objednali mě za 14 dní na ultrazvuk a během té doby bych měla mít už odmenstruováno.

Času na přemýšlení moc nebylo. Ne, že bych si to chtěla nějak rozmýšlet, ale vlastně po té první konzultaci šlo všechno hrozně rychle. Najednou jsem v sobě měla tu první injekci a proces umělého oplodnění byl odstartován :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat