neděle 18. května 2014

Vánoce na horách

Vánoce 2012 byly náročné. Chtěla jsem si je udělat po svém, nemuset se stresovat z toho, abych stihla všechny návštěvy a abych se všem zavděčila. Když jsem si ale dovolila "nabourat" rodinné tradice, bylo to špatně. Moje rodina se s tím těžko vyrovnávala a já byla ta černá ovce. A to jen proto, že jsem prostě chtěla jen opravdu klidné Vánoce, plné radosti a beze spěchu a stresu. Nikdo (kromě manžela samozřejmě) mě nechápal, já jsem se hroutila a nakonec to byly Vánoce plné pláče. 

Takže v tu chvíli jsem si řekla, že na Vánoce 2013 bude všechno jinak. Buď už budeme mít dítě a všechny tradice stejně vezmou za své, anebo prostě odjedeme pryč. Pryč od všeho. Původně jsme chtěli do tepla a k moři. Mně by to určitě pomohlo i zdravotně, během té dlouhé zimy se někde pořádně prohřát a koupat se v moři. Jenže jsme na to neměli, takže jsme nakonec zvolili hory. 

Tentokrát to bylo ale kompletní nabourání našich rodinných tradic a samozřejmě se to nesetkalo s úspěchem. Všichni to brali jako náš útěk, že se trháme od rodiny a nechceme být s nimi. Tak to myšlené určitě nebylo, ale já jsem prostě chtěla být pryč. Věděla jsem, že když tu zůstaneme, bude to zase stejné jako loni a já jsem si vážně chtěla Vánoce užít po svém a ničím se netrápit. Celý rok jsem na sobě tvrdě pracovala (po psychické stránce) a myslím, že se mi povedlo dát se relativně do pořádku. Chtěla jsem si to udržet a s nikým se hlavně nehádat.

Takže jsme odjeli do Rakouska a vánoční čas strávili po svém. Na Štědrý den jsme byli na běžkách, bylo krásně teplo a sluníčko, hrozně mě to bavilo. Večer jsme si dali dárky pod malým roztomilým stromečkem, kterým mě manžel překvapil a celé to bylo úžasně romantické, prostě takové jiné. Pro mě to byl jeden z nejhezčích Štědrých dnů. 

Zbytek dovolené jsme lyžovali, jezdili na výlety, chodili na procházky a samozřejmě jsme si zkoušeli udělat miminko. Ale hlavně jsme si užívali jeden druhého a toho, že jsme v klidu. Byla jsem spokojená a šťastná. Sice jsme se neohřáli na sluníčku, ale sauna byla také fajn :-).

Rodina se s tím nakonec také snad nějak vyrovnala, nebo to při nejmenším už nijak dál nekomentovala. Uvidíme, jak to všechno bude zase za rok...

Žádné komentáře:

Okomentovat